Najčastejšie otázky

  • Ako často je povinné vykonávať overovanie meračov spotreby vody ?
    Technické otázky

    Odpoveď:   Overovanie  /ciachovanie/ -  výmena  meračov  : Zb. zák. č.210/2000, čiast.91:
    -  teplej  vody   /TÚV /     každé   4  roky,
    -  studenej  vody  /SV/   každých  6 rokov,
    -  tepla  ÚK  podľa  použitých  typov.   

    ...
  • Ako sa nahlasujú osoby na služby - zmena počtu osôb bývajúcich v byte?
    Všeobecné otázky

    Odpoveď: Na klienskom centre nahlásiť zmenu počtu osôb na služby, t.j osoby, ktoré sa v byte nezdržiavajú dlhší čas, napr. študujú v inom meste, alebo pracujú v inom meste. Treba nahlásiť presný počet osôb, ktoré bývajú v byte  a od akého termínu dôjde k zmene  a na základe tejto skutočnosti bude upravená výška mesačného predpisu, ktorý zašleme poštou.

    ...
  • Ako sa nahlasujú osoby na trvalý pobyt?
    Všeobecné otázky

    Odpoveď: Nájomník, na ktorého je vystavená nájomná zmluva  si nahlási na klienskom centre osoby, ktoré s ním bývajú v byte a tiež tu majú trvalý pobyt menovite + dátum narodenia každej osoby + vzťah k nájomníkovi a toto preukáže platným občianskym preukazom, alebo rodným listom, ak sa jedná o dieťa. Vlastník bytu hlási len počet osôb.

    písomne a elektronicky v časti kontakt, bez zbytočného odkladu

    ...
  • Ako si máme požiadať o predĺženie nájomnej zmluvy?
    Všeobecné otázky

    Odpoveď: Nájomník je povinný si sledovať,  kedy mu končí platnosť nájomnej zmluvy.  V období najskôr mesiac pred jej skončením si požiada o jej predĺženie na klientskom centre v Matra, n.o., kde mu pracovník slúžiaci na klientskom centre určí termín vystavenia novej  nájomnej  zmluvy.

    ...
  • Opatrenia na zabezpečenie ochrany proti požiaru sme povinní kontrolovať každý rok ?
    Technické otázky

    Protipožiarna  ochrana sa vykonáva podľa vyhl.  MVSR č.121/2002,  podľa  § 14 vykonávanie preventívnych  prehliadok každý rok.
    ...