Najčastejšie otázky
- Ako často je povinné vykonávať overovanie meračov spotreby vody ?
Technické otázkyOdpoveď: Overovanie /ciachovanie/ - výmena meračov : Zb. zák. č.210/2000, čiast.91:
...
- teplej vody /TÚV / každé 4 roky,
- studenej vody /SV/ každých 6 rokov,
- tepla ÚK podľa použitých typov. - Ako sa nahlasujú osoby na služby - zmena počtu osôb bývajúcich v byte?
Všeobecné otázkyOdpoveď: Na klienskom centre nahlásiť zmenu počtu osôb na služby, t.j osoby, ktoré sa v byte nezdržiavajú dlhší čas, napr. študujú v inom meste, alebo pracujú v inom meste. Treba nahlásiť presný počet osôb, ktoré bývajú v byte a od akého termínu dôjde k zmene a na základe tejto skutočnosti bude upravená výška mesačného predpisu, ktorý zašleme poštou.
... - Ako sa nahlasujú osoby na trvalý pobyt?
Všeobecné otázkyOdpoveď: Nájomník, na ktorého je vystavená nájomná zmluva si nahlási na klienskom centre osoby, ktoré s ním bývajú v byte a tiež tu majú trvalý pobyt menovite + dátum narodenia každej osoby + vzťah k nájomníkovi a toto preukáže platným občianskym preukazom, alebo rodným listom, ak sa jedná o dieťa. Vlastník bytu hlási len počet osôb.
...
písomne a elektronicky v časti kontakt, bez zbytočného odkladu - Ako si máme požiadať o predĺženie nájomnej zmluvy?
Všeobecné otázkyOdpoveď: Nájomník je povinný si sledovať, kedy mu končí platnosť nájomnej zmluvy. V období najskôr mesiac pred jej skončením si požiada o jej predĺženie na klientskom centre v Matra, n.o., kde mu pracovník slúžiaci na klientskom centre určí termín vystavenia novej nájomnej zmluvy.
... - Opatrenia na zabezpečenie ochrany proti požiaru sme povinní kontrolovať každý rok ?
Technické otázky
Protipožiarna ochrana sa vykonáva podľa vyhl. MVSR č.121/2002, podľa § 14 vykonávanie preventívnych prehliadok každý rok.
...